Görüş ve Öneriler

39     0

Doğayla İç İçe Bir Kahvaltı İçin; Ekoköy

DOĞAYLA İÇ İÇE BİR KAHVALTI İÇİN; EKOKÖY

Kocaeli Burada okucuyucuları için İzmit şehir merkezine yaklaşık 20 km uzaklıkta olan Ekoköy’ü ziyaret ettik. Ketenciler Sağlıklı Yaşam Köyü olarakta bilinen Ekoköy’e yeşilin ve mavinin birleştiği, huzur dolu bir yoldan geçerek ulaştık.
Kartepe’nin Ketenciler Köyü’nde, 2004 yılında kurulan Ekoköy, şehirden uzaklaşıp doğayla içi içe olabileceğiniz, şehir dışından da bir çok insanın severek geldiği bir mekan.

Ekoköy’ün en büyük özelliği ise her ürünün Ketenciler Köyün’ün  hanımları tarafından organik tarımla yetiştiriliyor olması. Ekoköy  kahvaltısı doğal ve lezzetli ürün seçenekleri ile dikkat çekiyor.

Emekli öğretmen olan, Başkan İrfan Temel Ekoköy’ün, kuruluş hikayesini bizimle paylaştı.

Ekoköy, Kartepe Belediyesinin kırsal turizmi geliştirme projesiydi. Kartepeye çıkarken  Pazarçayırı köyü var. Bu projeyi ilk önce orada denemişler fakat bekledikleri geri dönüş sağlanamamış. Daha sonra benimle görüşüldü, proje anlatıldı. Bende o dönemlerde köyde dikiş, nakış kursu açmıştım. Köyümüzün kadınları orada el emeği işlerini yapıyorlardı. Projeyle birlikte kurstaki kadınlarımızın yanına gittik. Kurstaki kadınlarımız da projeye olumlu baktılar ve “elbette yaparız” dediler.

Başlangıç aşamasında yer sıkıntısı yaşadık fakat o süreçte Ekoköy Ketenciler Kalkınma ve Dayanışma Derneğini kurduk. Şu anki yerimiz kardeşimin evi, o dönemde boş bir şekilde duruyordu. Kardeşim “abi burada bahçeleri dolaşacağına, gel benim bahçemi kullan” dedi. Şu anda 200 m²’ bir araziye sahibiz. Yer sıkıntımızı çözdükten sonra iktisadi işletme açıp, Ekoköy patentini aldık ve bahçemizde kahvaltı vermeye başladık.

Ekoköy Ketenciler Kalkınma ve Dayanışma Derneğinin kurulma hikayesi, yaşadığım ve çok etkilendiğim bir olaydan sonra gelişti.

Ketenciler Köyünde doğdum. 1966 yılında öğretmen oldum ve Antalya’ya gittim. Daha sonra mesleğime İzmit’te devam ettim. Bu süreçte Ketenciler Köyüyle bağlantımı hiçbir zaman kesmedim.

17 Ağustos depreminden önce eşimle Yahya Kaptanda yaşıyorduk, depremden sonra köye taşınmaya karar verdik. Sadece hafta sonları geldiğimiz Ketenciler Köyü’ne yerleştik ve yıllardır burada hayatımızı sürdürüyoruz.

Birgün Otobüsle İzmit’e gidiyorum. köyümüzde yaşayan çok da sevdiğim bir kız çocuğu vardı. Hani derler ya gözlerinin içi güler, sürekli gözlerinin içi gülen bir çocuk hayal edin. Lise mezunuydu. O sene Üniversite sınavına girmişti. Tesadüfen o gece de üniversite sonuçları açıklanmıştı. Sabah kızı görünce hemen kazanıp kazanamadığını sordum. “Kazandım amca ama kaydımı donduracağım, babam şuanda abimi okutuyor” dedi.

Akşam kızın babasıyla görüşmeye, evlerine gittim. Adamın 3 kızı, 1 oğlu var. Emekli maaşı alıyor ve çocuk okutup evine bakıyor. Abisi Üniversite okuyor, diğer iki kız kardeş liseye devam ediyor. Kızın babasına açıkça sordum; “sen kızına, yanından uzaklaşmasın diye mi üniversite okutmak istemiyorsun?”. Aldığım cevap ise “Benim gücüm yetmediği için okutamıyorum, kızımın üniversite okumasını çok isterim” oldu. İşte o anda bu kızın okul giderlerini ben karşılayacağım dedim.

8 kardeşim, hepsiyle teker teker konuştum, konuyu anlattım. Her ay kendi aramızda belli bir miktar para topladık ve kızımıza üniversite eğitimi için burs sağladık. İlerleyen zamanlarda bu düşüncemi arkadaşlarımlada paylaştım. Burs verdiğimiz kız çocuğu sayısı 2’den 3’e çıktı ve bu sayı zamanla artmaya devam etti. Ekoköy Ketenciler Kalkınma ve Dayanışma Derneğininin çıkış noktasıda, kız çocuklarına eğitimleri için katkı sağlamaktı. Köyümüzden 6 kız çocuğu üniversite okudu.

Şuanda Ekoköy' de 5-6 tane kadın çalışanımız var. Bu kadınlarımızın çoğu emekli, iki tane hiç çalışmamış kadın arkadaşımız var. Onlarda ilerde emekli olsun diye sigortasını yaptık. Hafta sonları kızlarımızda gelip, serviste bize yardımcı oluyorlar. İlerleyen zamanlarda Ekoköy’ de her köy evinde birer misafir ağırlamayı amaçlıyorum.

Turlarla buraya gelen çok insan var, köy evlerinin bir odasını pansiyon gibi düzenleyip, gelen misafirlerimize hizmet sunmak istiyoruz.

Sadece kahvaltı hizmeti veriyoruz. Burada yapılan pekmez, reçel, salça, tarhana, mantı, peynir, gibi ürünleri gelen müşterilerimize de satıyoruz fakat dışarıya bir satışımız yok.  Ekoköy’de seralarımızı da kurduk, bütün ürünlerimizi kendimiz üretiyoruz. Müşterilerimizi yazın bahçemizde , kışın ise kapalı mekanımızda ağırlıyoruz.

Ekoköy kahvaltısında ; iki çeşit börek, özel salça sosları, ev yapımı zeytin, reçel çeşitleri, isteğe göre menemen, söğüş yumurta ya da sahanda yumurta, tereyağ, bahçeden domates, biber, salatalık, ev yapımı ekmek ve sınırsız çay mevcut.

Kahvaltı fiyatı: 25 TL.

Doğayla iç içe, huzur dolu bir kahvaltı için Ekoköy’ ü ziyaret edebilirsiniz.