Görüş ve Öneriler

Kocaeli Şehir Tiyatrolarında Bugüne Kadar En İyiler Oyunlar

Emre DUMAN / Kültür & Sanat - 10 Eylül 2018

  0

Kocaeli Şehir Tiyatrolarında Bugüne Kadar En İyiler Oyunlar

Süleyman Demirel Kültür Merkezin de bu güne kadar oynanmış oyunları derledik tiyatro sevenlerin dikkatini çekeceğine eminiz.


Sezon açılmasına az kaldı bizde bugüne kadar en çok beğeni almış şehir tiyatrolarında en iyileri kaleme aldık.


Davet:

Yazan: FİRDEVS AYLİN TEZ
Yönetmen: H. FATİH SEVDİ
Yönetmen Yardımcısı: AHSEN GÜL EVER
Dramaturg: SEVİL KOÇ
Dekor ve Kostüm tasarımcısı: NURULLAH TUNCER
Işık tasarımcısı: NURULLAH TUNCER
Müzik Tasarım: GÜRKAN ÇAKICI
Ses Tasarım: MEHMET CEBE
Dekor Uygulama: VEYSEL ÇIRACI
Kostüm Uygulama: EMİNE KAYNAK YILDIRIM
Görsel Tasarım: AKTÜRK AKSOY
Kostüm Tasarım Asistanı: SENEM GELGİ
KONU:
Bir Avrupa ülkesinde yaşayan Asım, zengin bir iş adamıdır. 2016 senesi Temmuz ayında ailesi ile birlikte İstanbul'a kayınvalidesini ziyarete gelmiştir.Ancak Temmuzun 15'inde hem Asım hem de Türk milleti , tarihinde çok kez olduğu gibi bir demokrasi sınavı verecektir. Asım ve oğlu o gece demokrasi mücadelesi için meydanlara akan kalabalıktan yalnızca bir kaçıdır.Asım hainler tarafından açılan ateş sonucu yaralanır, oğlu ise şehit düşer. Asım aldığı yara sebebiyle bir süre Türkiye'de, sonrasında ise yaşadığı ülkede tedavi görmeye başlar. Bu süre içinde Asım eşini de kaybeder. Hastaneden taburcu olan Asım bundan sonraki ömrünü 15 Temmuz gecesi yaşanan olayların gerçekliğini tüm çevresindekilere anlatmak ve ispat etmek için yaşayacaktır. Fakat bundan Asım'ın da haberi yoktur.


Kurdele Ya da Artı Sonsuz


• Kadro: Yazar : Seçil Mutlu Oğuz
Yönetmen: Seçil Mutlu Oğuz
Dekor Tasarım / Kostüm Tasarım: Veysel Çıracı
Işık Tasarımı: Erol Dinçdemir
Ses & Efekt Tasarım: İlker Sevüker
KONU: Kadına uygulanan şiddet temasından yola çıkan Kurdela Ya Da Artı Sonsuz, iki farklı kadının, şiddet olgusunun bazen çevresinde, bazen de tam merkezinde dolaşan yaşantılarını konu alıyor.

ÇIKMAZ SOKAK ÇOCUKLARI


YAZAN: LYLE KESSLER
YÖNETEN: MEHMET ÇEVİK
DEKOR TASARIM: BEHLÜLDANE TOR
KOSTÜM TASARIM: MELTEM GÜNAYDIN
MÜZİK TASARIM: MURAT GEDİKLİ
IŞIK TASARIM: CAFER YİĞİTER
OYNAYANLAR: Aydın SİGALI, Levent MURATOĞLU, Çağrı MENGÜÇ
Anasız babasız büyümüş zavallı yetim. Bilmez ki annesiyle bir mandalina arasındaki farkı… Ama korktuğu zaman ne diye bağırır bilir misiniz? “Anne – anneciğim…”


JAN DARK


M.S 1429 Fransa’sında, Jan Dark adında bir kadın, işgal altında olan ülkesini kurtarmak için, inancı ve inandıklarıyla harekete geçiyor…
Ve onun ‘’ulusal kahraman’’ lığa uzanan yaşam öyküsü ve de trajik ölümü, post-dramatik tiyatro etmenleri ile yeniden yorumlanıp, günümüz dünya ‘’trajedisiyle’’ birleşiyor.
Dün ve bugün..! Ezen ve ezilenler..! Savaşın orta yerinde ayağa kalkan bir kadın! İster günümüz Ortadoğu halkından olsun, ister geçmişte yola çıkan Jan Dark! Yolları birleşiyor… Tıpkı inancı ve inandıklarıyla, yaşadıkları ve de haykırdıklarıyla… Yarın, umut demek çünkü!
Yazan : Bernard SHAW
Çeviren : Muzaffer AKSOY
Yönetmen : Muzaffer AKSOY
Yönetmen Yrd. : Ozan ŞAHİN
Dekor & Kostüm Tasarımı : Özüdoğru CİCİ
Işık Tasarımı : Cafer YİĞİTER
Müzik Kurgu Tasarımı &
Realizasyon : İlker SEVÜKER
 Aytek Mete ELGÜN  Birol AKMAN  
Dramaturg : Sevil KOÇ
Koreograf : Evrim AKYAY
Proje Sorumlusu : Veysel Sami BERİKAN
Oynayanlar
 A. Yaşar ÖZVERİ, Aydın SİGALI, Şafak KARALİ, Ufuk AŞAR, Nuri KARADENİZ, Aytek Mete ELGÜN, Volkan DİNÇ, Esra YAŞAR, Emre IŞIK, Azer ŞELTE, Başar ALEMDAR, Duygu Mine ÖZCAN, Ezgi ÖZBALI, Nursel ÇELİKTÜRK, Sarper SAYDAM, Sezen DÜZAKAR, Tamer GÜLTEKİN, Tunç EFE, İlker BAĞLAM, Erdoğan Hasan CENGİZ, Z. Dilara YAZAROĞLU

SOĞAN GİBİ


Ayrılan yolları yıllar sonra yeniden birleşti! Mehmet ve Demir... Yine İzmit, yine tiyatro...Eski ve yeni tanışıklıklarla, zorunluluğun gönüllülüğe devrildiği, bir'in birliğe dönüştüğü sıcacık bir yol hikayesi...Güldüren, gülümseten, hüzünlendiren traji-komik halleriyle yolcuları içimizden olan...
Yazan TANER BÜYÜKARMAN
Yönetmen BORA SEÇKİN
Yönetmen Yardımcısı MELTEM ÖZSAVAŞ
Dekor tasarımcısı DUYGU ÇAKIR
Kostüm tasarımcısı DUYGU ÇAKIR
Işık tasarımcısı CAFER YİĞİTER
Beste ALİ OTYAM
Dramaturg SEVİL KOÇ
Oynayanlar: Serhat GÜZEL, Emel PALA, Çiğdem SARIHAN, Taylan ERTUĞRUL, Işık ÖZTORUN, Ozan ŞAHİN, Tekin EZGÜTEKİN, Cemal ALDIÇ, Levent MURATOĞLU, Bülent BAYTAR, Ufuk TUNCER, Cansu CENGİZ MENGÜÇ

FERHAD İLE ŞİRİN


"Ferhad, Şirin, Mehmene Banu ve Demirdağ Pınarının Suyu’nun masalsı fonunda,
büyük ozan Nazım Hikmet’in şiirsel anlatımı, yıldızlarla, doğanın diliyle, büyüyle,
ateşle, güneşle, sabırla, bekleyişle, mucizeyle, umutla, alla, yeşille,
nakışla bir aradadır. Aşkla emek bir aradadır. İnsandan ve toplumdan
vazgeçmeden. Sevdadan vazgeçmeden."
Yazan: Nazım Hikmet RAN 
Yöneten: Levent SUNER 
Yönetmen Yrd.: Arzu BİGAT BARİL 
Dekor Tasarımı: Behlüldane TOR 
Kostüm Tasarım: Duygu ÇAKIR 
Müzik: Murat GEDİKLİ 
Işık Tasarımı: Cafer YİĞİTER 
Hareket Düzeni: Ferdi YILDIZ 
Dramaturg: Elif ÇONGUR 
Yönetmen Asist.: Azer ŞELTE 
Proje Sorumlusu: Levent MURATOĞLU 
Oynayanlar:
F. Çağrı MENGÜÇ, Esra BEZEN BİLGİN, Çiğdem SARIHAN, Senem AKMAN,
Fatih SEVDİ, Aydın SİGALI, Tarık KESKİNER, Ufuk AŞAR, Ferdi YILDIZ,
Ozan ŞAHİN, Nuri KARADENİZ, Nursel ÇELİKTÜRK, Sarper SAYDAM,
Mehmet BEYAZIT, Cansu CENGİZ, Dilara YAZAROĞLU, Azer ŞELTE,
Tamer GÜLTEKİN, Onur SERİMER

V. FRANK


YAZAN: FRİEDRİCH DÜRRENMATT 
ÇEVİREN: TAHSİN SARAÇ 
YÖNETEN: ÜMİT AYDOĞDU 
YÖNETMEN YARDIMCISI: ARZU BİGAT BARİL 
DEKOR & KOSTÜM TASARIMI: BARIŞ DİNÇEL 
BESTE: OKTAY KÖSEOĞLU 
KOREOGRAF: İLYAS ODMAN 
IŞIK TASARIMI: CAFER YİĞİTER 
PROJE SORUMLUSU: AYDIN SİGALI 
OYNAYANLAR:
 AHMET YAŞAR ÖZVERİ , BETÜL AKGÜN, ESRA BEZEN BİLGİN, FATİH SEVDİ, UFUK AŞAR, ZUHAL GENCER ERKAYA, SELİM TAYLAN ERTUĞRUL, ZEYNEP OZAN, AHSEN GÜL EVER, CEMAL ALDİÇ, SEÇİL MUTLU, TEKİN EZGÜTEKİN, FERDİ YILDIZ, VOLKAN DİNÇ, IŞIK ÖZTORUN, PINAR ÜNSAL, AYTEK METE ELGÜN.
ÖZGÜR DEĞİLDİR KİŞİ
KAPILMIŞTIR ÇARKINA OLAYLARIN
ÜSTÜNE TİTREDİĞİ KOMŞUSU GÖLGE EDER KENDİSİNE
ÖYLESİNE KISTIRILMIŞ Kİ HERŞEYLE
İNSANLIĞINDAN OLUR BAKARSIN BİR GECEDE
ONUN İÇİN YÜREKLİ OLMAYA ÇALIŞSAN DA
BUNDA PARA ÖDEYİP GİRDİĞİNİZ BU TİYATRODA
ACIKLI GÜLDÜRÜSÜNÜ SEYREDİN ÖZEL BİR BANKANIN”

KAFESTEN BİR KUŞ UÇTU


Yazan: Ken KESEY
Uyarlayan: Dale WASSERMAN
Çeviren: Bilge KOLOĞLU
Yöneten: Yunus Emre BOZDOĞAN
Dekor Tasarımı : Tayfun ÇEBİ
Kostüm Tasarımı : Funda ÇEBİ BOZDOĞAN
Müzik : Fatih Veli ÖLMEZ
Işık Tasarımı : Cafer YİĞİTER
Dramaturg – Yön. Yard. : Sündüz HAŞAR
Hareket Düzeni : Cihan YÖNTEM
 
Oynayanlar
Mc Murphy : Barış Falay
Hemşire Ratched : Eylem Tanrıver Varlı
Reis Bromden : Engin Benli
Harding : Aydın Sigalı
Billy : Erdem Irmak
Martini : Tekin Ezgütekün
Cheswick : Cemal Aldıç
Scanloon : Taylan Ertuğrul
Dr. Spıvy : Nuri Karadeniz
Williams : Ozan Şahin
Warren : Utku Oğuz
Candy : Işık Öztorun
Sandra : Seçil Onur
Hemşire Flınn : Nurcan Tural
Hemşire Nakamure : Senem AKMAN
Albay Matterson : Mustafa Arpacıoğlu
Ruckly : Aytek Mete Elgün
Fredericks : Ferdi Yıldız
Ellis : Volkan Dinç
Sefelt : Talha Kaya
 
Bir akıl hastanesi… Acaba dışarıdaki toplumun bir kesiti midir ? Deli kimdir?
Delileri sistem mi yaratır ? Hangimiz deliyiz yada akıllı ?
Guguk Kuşu'nda otoritelerin sağır ve dilsiz olduğunu düşündükleri yarı Amerikalı yarı kızılderili Reis Bromden, makina adına Büyük Hemşire tarafından yönetilen bir akıl hastanesinin hikayesini anlatıyor. Reis'e göre makina özgür iradenizi elinizden almaya çalışan, sizi bir koyun gibi çalışmak zorunda bırakan sistemi temsil etmektedir. Daha çocukken makina tarafından ele geçirildiği için yapabildiği tek şey, korkuyla emirleri yerine getirmek ve kurallara uymaktır. Bu korkunç gri dünyaya Mc. Murpy gelir ve bir sürü gibi güdülen bu adamlar adına makinaya savaş açar. Bunu takip edenlerse eğlenceli, kahramanca ama aynı zamanda trajik ve özgürleştiricidir.
Oyun; Randle P. McMurphy tutuklu olduğu cezaevinde çalışmaktan kurtulmak için deli taklidi yapan bir mahkumdur. Tavırları cezaevi otoritesinin gözüne batmaya başlayınca bir süre sonra teşhis için akıl hastanesine gönderilir ve orada kalmasına karar verilir…..


KÖSEM SULTAN

Yazan Turan OFLAZOĞLU

Rejisör Murat ATAK

Işık Tasarım Ersen TUNÇÇEKİÇ

Dekor Tasarım Tayfun ÇEBİ

Kostüm Tasarım Funda ÇEBİ BOZDOĞAN

Besteci Murat GEDİKLİ

Koreograf Ferdi YILDIZ

  Oynayanlar 

Kösem Sultan - Zuhal Gencer Erkaya

Turhan Sultan - Esra Bezen Bilgin

Bektaş Ağa - Melih Düzenli

Mustafa Ağa - İbrahim Şahin

Kethüda Bey - Mehmet Serimer

Murat Paşa - Koray Onur

Sultan Mehmet - Tan Küçükbalkan

Süleyman Ağa - Bülent Baytar

Meddah Tıfli - Serhat Güzel

İngiliz Elçisi - Salih Mat

Gürcü Abdünnebi - Şafak Karali

Meleki - Çiğdem Saruhan Benli

Kuşçu Mehmet - Çağrı Mengüç

Şeyhülislam Bahayi - Mehmet Beyazıt

Siyavuş Paşa - Tarık Keskiner

1.İstanbullu - Levent Muratoğlu

1. Kadın - Arzu Bigat Baril

2.Kadın - Aysel Yılmaz

3.Kadın - Meltem Savaş

Yeniçerililer- Sipahiler-İstanbullular- Halk

Numan E. Uzunsoy, Selim İşcan, K.Anıl Adıgüzel, Yusuf Dinçer , Umutcan Vicnelioğlu, Çağrı Mengüç, Nevzat Cengiz, Onursal Yıldırım, Erdoğan Ünlü, Sarper Saydam, Elçin Arslan, Aykut Süslüer, ,Feridun Ülgen, Yüksel Kızılcık, Hüseyin Sirmen, Savaş Aydoğdu, Murat Gün

Cariyeler

 Aslı Yiğit, Sonnur Şahin, Cemile Yoldaş, Çağla Buldak, Damla Yeşilova

Şahzadeler

Poyraz Yıldırım, Rüzgar Benli

Sesler Murat Atak , Hazım Körmükçü, Aydın Sigalı, Engin Benli, Fatih Sevdi 

Cemal Aldıç, Tekin Ezgütekin

Önlenemeyen iktidar hırsı hangi kötülük kapılarını açabilir ? Kendi iktidarının devamı için her eylemin mubah olduğu düşüncesinden hareketle devlet erkine, geleneğine karşı kendi erkini var etme çabası….

Kösem Sultan’ın kendi iktidarının devamı için her eylemin mubah olduğu düşüncesinden hareketle devlet erkine, geleneğine karşı kendi erkini var etme çabasını görürüz. Devlet düzeninde patlak veren yangınları, kıyımları, ayaklanmaları varlığına, varlığının devamına hizmet etmek için kullandığına şahit oluruz. Yazar oyun boyunca bizlere yönetme gücünün ve hırsının kötücül, yıkıma uğratan yanlarını kendi oğlunu öldüren, torununu yok etmek için çabalayan bir oyun kişisi üzerinden sergilerken, onunla nasıl savaşılacağına dair düşüncelerini yine oyun kişilerinin ağzından bizlere iletir.”Kötülüğün dilini huyunu öğrenmeden mümkün değil onu alt etmek. Bendeki Kösem alt edecek Kösem’i !”

Oyunun önsözünde ise şöyle demiştir Turhan Oflazoğlu: Kıssadan hisse: kötülük bir süre sindirilebilir, ama kökü kazınamaz, çeşitli kılıklara bürünerek insanların arasında yine dolaşacak, fırsat kollayacaktır. Öyleyse insanlığın insanca devamını sağlaması gerekenlere bir başka deyişle, iyiden yana olanlara düşen nedir? Kötülüğün hiçbir zaman büsbütün yok edilemeyeceğini bilmek, onu iyice inceleyip tanımak, ondan daha güçlü olmanın yolarını mutlaka bularak onu iyiliğin hizmetine sokmak; evet insanlığa yeni aşamalar yaptıracak üstün amaçların gerçekleştirilmesinde kötülüğün kendine özgü enerjisinden de yararlanmak.


YÜREĞİME KAR YAĞIYOR


Ve adamın biri sahneye çıkar öykülerini anlatır… Aslında adamın birinin derdi kendi öykülerini anlatmak da değildir… O, olanın ve olanların gerçeğini görmek ve mutlak gerçeğe ulaşmak derdindedir.

Derdidir, davasıdır bu O’nun… Olanın ve olanların gerçeğini bilmek, duymak, görmek ister ve unutmamak... Ve işte bunun için anlatır, bunun için konuşur, bunun için söyler her zaman, her yerde ve herkese; onlar da görsünler, duysunlar, bilsinler ve unutmasınlar diye…

Yazan: Mehmet BEYAZIT

Yöneten: Veysel Sami BERİKAN

Dekor&Kostüm Tasarım: Adnan YILMAZ

Işık Tasarım: Erol DİNÇDEMİR

Oynayanlar: Mehmet BEYAZIT 


KRAL LEAR


Yazan : William Shakespeare

Çeviren : Özdemir Nutku

Yöneten : Malcolm Keith Kay

Dekor &Kostüm Tasarımı : Efter Tunç

Müzik : Çiğdem Erken

Işık Tasarımı : Yaşar Demirkıran

Ses Tasarımı : İlker Sevüker

Görsel Tasarımı : M.Serkan Aktü

Dans Düzeni : Ferdi Yıldız

Yönetmen Yardımcısı : Gülcan Kay

Oynayanlar :

Beyzade - II.Komutan Cemal Aldiç

Lear Ümit Bakış

Fransa Kralı Engin Benli

Regan Esra Bezen Bilgin

Saray Hizmetlisi Çağla Buldak

Oswald Tekin Ezgütekin

III.Komutan Volkan Dinç

Edgar Serhat Güzel

Lear’ın Soytarıs ı Erdem Irmak

Goneril Funda İlhan

Albany Dükü Çağrı Mengüç

Cornwall Dükü Utku Oğuz

Kent Kontu Koray Onur

Gloucester Kontu Ahmet Yaşar Özveri

IV. Komutan Sarper Saydam

Edmund Fatih Sevdi

Burgonya Dükü- Curan Ozan Şahin

Cordelia Pınar Ünsal

I.Komutan Ferdi Yıldız  

Yaşlı Kral Lear’ın kontrol ettiği imparatorluk çökmeye başlamıştır. Kral Lear imparatorluğun yönetimini üç kızı Goneril, Regan ve Cordelia arasında paylaştıracaktır.

 Bu mülkiyet ve güç paylaşımı, zaten karanlık, çirkin ve zalim imparatorlukta işlerin daha da kötüye gitmesine sebep olur. İktidarı tek başına ele geçirmek isteyen soylular arasında, yalanlar ve entrikalar başlar. Bu durum kardeşin kardeşi, oğlun babayı, akrabanın akrabayı yok edeceği kanlı cinayetlere yol açacaktır.

 Kral Lear seyirciyi, kaosun sebep olduğu çatışma, ihanet ve sürprizlerle dolu unutulmayacak bir yolculuğa çıkaracaktır.


Küheylan


Yazan Peter SHAFFER

Çeviren Sevgi SANLI

Yöneten Yunus Emre BOZDOĞAN

Dans düzeni Cihan YÖNTEM

Dekor Tasarım Behlüldane TOR

Kostüm Tasarım Funda ÇEBİ

Müzik Fatih Veli ÖLMEZ

Işık Tasarım Cafer YİĞİTER

Dramaturg-Yönetmen Yard. Sündüz HAŞAR

Kum Ressamları Ramazan YUMRUTEPE - Veysel ÇELİKDEMİR

Dekor - Kostüm Asistanı Emine KAYNAK YILDIRIM

Oynayanlar

Martın DYSART Ufuk AŞAR

Alan STRANG Fatih SEVDİ

Dora STRANG Zeliha ÇETİNKAYA

Frank STRANG İbrahim ŞAHİN

Jill MASON Pınar ÜNSAL

Hester SALOMON Emel PALA

Hemşire Seda GÜVEN ŞAHİN

Harry DALTON Onursal YILDIRIM

Genç Atlı Koray ONUR

Atlar Koray ONUR - Aytek Mete ELGÜN- Destan BATMAZ

  Bülent BAYTAR- Ahsen Gül EVER- Ferdi YILDIZ                                  

Karakterinin oturmaya başladığı, çok erken ve hassas bir dönemde, farklı toplumsal görüşlere sahip anne ve babasının arasında kalan ve 17 yaşına geldiğinde tutkularının esiri olması sebebiyle, 6 atın gözünü kör eden İngiliz genci Alan Strang'in ve onu kurtarmaya çalışan doktoru Martin Dysart'ın hikayesidir bu.Yargıç tarafından görevlendirilen Dr. Dysart tıpkı bir dedektif gibi, çözmeye başlar sırrı. Bunu yaparken, anne ve baba arasındaki değer yargıları farklılığının, bir çocuğu yetiştirmekteki önemini sorgular ve bununla da kalmayarak toplumdaki değer yargılarının (Sosyal-Siyasal-Dini alandaki) bir insana neler yaptırabileceğini ve insanların bu baskılar sonucu çevresini ve kendi doğasını nasıl tahrip edebileceğini gösterir. Dr.Dysart için sırrı çözmek, bu çocuğu Psikanaliz yöntemiyle iyileştirmektir. Onu "Normal " hale getirmek demektir. Peki ama "Normal" dediğimiz şey nedir aslında?

Bir çocuğun tutkularını yok etmek midir doğru olan ? "Bir doktor tutkuyu yok edebilir ama bir tutkuyu asla yaratamaz" diye seslenen Dr.Dysart "kim kimi tedavi etmektedir? " diye sorar bizlere…








Yorumlar

  1. Yapılmış herhangi bir yorum bulunmamaktadır..

BİZ KİMİZ?

Kısaca Kocaeli'yi anlama ve daha kaliteli yaşama rehberi diyebiliriz. Gün içerisinde iş hayatında ve sosyal hayatta neler olup bittiğinden haberdar olmaktan tutun, Kocaeli'nin pek bilinmeyen değerlerini, mekanlarını ve kültürünü insanlara tanıtmaya kadar, hatta hafta sonunu burada nasıl keyifle geçirebilirsiniz gibi şehirle alakalı tüyolar veren bir şehir portalı olmayı amaçlıyoruz..

İLETİŞİM